1. Wydanie towaru odbywa się wyłącznie na podstawie pisemnej informacji o planowanym odbiorze towaru (awizacja) przez Kupującego, przesłanej do Działu Obsługi Klienta Sprzedającego, co najmniej na 7 dni roboczych przed planowanym załadunkiem (i min.14 dni przed planowaną dostawą).
W przypadku wystawiania przez Sprzedającego atestu jakościowego z wynikami dodatkowych, nie objętych umową badań mikrobiologicznych, awizacja musi nastąpić, co najmniej na 14 dni przed planowanym załadunkiem.
2. Towar jest pakowany na wymiennych euro-paletach typu Epal. Palety winny być dostarczone przez Kupującego na wymianę najpóźniej w dniu załadunku lub dostawy towaru. W przypadku niedostarczenia przez Kupującego palet na wymianę w dniu załadunku lub dostawy, Sprzedający obciąża Kupującego kwotą równą wartości rynkowej wydanych z magazynu Sprzedającego palet, nie niższą jednak jak 35,00 PLN/szt.w przypadku palety euro, 25 PLN/szt. w przypadku palety PKP, 17 PLN/szt w przypadku palety zwykłej, w formie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
3. Jeżeli towar zostanie przygotowany do załadunku i z winy Kupującego nie zostanie odebrany w określonym w umowie sprzedaży terminie, Sprzedający obciąży Kupującego kosztami składowania w wysokości 2 PLN/t/dobę do dnia odbioru, w formie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Jeżeli towar zostanie dostarczony do Kupującego i z jego winy nie zostanie rozładowany na czas, Sprzedający obciąży Kupującego kosztami przestoju samochodu, naliczonymi przez przewoźnika.
4. Kupujący dokonuje zapłaty za zakupiony towar w określonym w umowie sprzedaży bądź fakturze terminie, na podstawie wystawionej i doręczonej faktury VAT, przelewem bankowym na konto firmy MASFROST wskazane na fakturze.
Sprzedający za sprzedany towar otrzymuje całą wartość wynikającą z wystawionej faktury. Koszty transferu należności w pełni pokrywa Kupujący.
5. W przypadku opóźnienia jakichkolwiek płatności ze strony Kupującego, wynikających z łączących strony stosunków zobowiązaniowych, Sprzedający ma prawo do wstrzymania wysyłek, do czasu uregulowania przez Kupującego zaległości w płatności i naliczenia odsetek ustawowych.
6. Siła Wyższa
6.1. Sprzedający jest zwolniony od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie kontraktu, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane zostało okolicznościami siły wyższej.
6.2. Za siłę wyższą uważa się w szczególności zdarzenie nagłe nieprzewidywalne i niezależne od woli Sprzedającego, zaistniałe po zawarciu kontraktu, uniemożliwiające wykonanie kontraktu w całości lub w części na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. Za siłę wyższą uważa się wojnę i działania wojenne, klęski żywiołowe takie jak: powódź, deszcz nawalny, pożar, trzęsienie ziemi, susza, nieurodzaj, a także działania niezależne od stron, tj. strajk, embargo itp.
6.3. Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego informowania o zaistnieniu okoliczności stanowiącej siłę wyższą, o przewidywanym czasie jej trwania i przewidywanych skutkach dla wykonania umowy.
7. RozwiÄ…zanie kontraktu
7.1. Sprzedający może rozwiązać niniejszy kontrakt ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
7.1.1. Nieodebrania towaru w terminie dłuższym niż 14 dni od terminu odbioru określonego w kontrakcie
7.1.2. Opóźnienia w zapłacie przekraczającego okres 7 dni od dnia, w którym należność stała się wymagalna
7.2. W przypadku rozwiÄ…zania umowy, z przyczyn, o których mowa w pkt. 7.1 KupujÄ…cy zobowiÄ…zany jest do zapÅ‚aty SprzedajÄ…cemu za zakupiony i odebrany towar i jego skÅ‚adowanie – zgodnie z postanowieniem pkt 3 jak również za skÅ‚adowanie towaru nieodebranego, za okres od daty zawarcia kontraktu do dnia jej rozwiÄ…zania,
7.3. Strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie za obopólnym porozumieniem
8. Reklamacje
8.1. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego, że towar nie odpowiada uzgodnionej jakości, Kupujący, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi zobowiązany jest zgłosić reklamacje we właściwej formie pisemnej Sprzedającemu w terminie:
8.1.1. 3 dni roboczych - w przypadku reklamacji z powodu wad fizycznych towaru, jego niedoborów, wad fizycznych opakowania, niewłaściwego załadunku towaru od dnia otrzymania towaru.
8.1.2. 14 dni roboczych - w przypadku reklamacji dotyczącej jakości mikrobiologicznej lub chemicznej, od dnia otrzymania towaru.
8.2. Reklamacja pisemna ma być zÅ‚ożona we wÅ‚aÅ›ciwej formie pod rygorem nieważnoÅ›ci zgodnie z przyjÄ™tymi normami PN - 90 / A – 75051 lub ISO 2859 - 1(AQL)
8.3. Reklamacje ilościowe są rozpatrywane w ciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia, a pozostałe według zasad określonych poniżej
8.4. Kontrola reklamowanego towaru odbywa się w miejscu przeznaczenia towaru, gdzie zostaje sporządzony protokół reklamacyjny w obecności przedstawiciela Sprzedającego i uprawnionego przedstawiciela Kupującego. Nieobecność uprawnionego przedstawiciela Kupującego w dniu uzgodnionym do sporządzenia protokołu uprawnia do sporządzenia w/w protokołu jednostronnie przez Sprzedającego.
8.5. Brak akceptacji Kupującego na przeprowadzenie kontroli jakościowej zwalnia Sprzedającego od odpowiedzialności za jakość dostarczonego towaru.
8.6. W przypadku kwestii spornych dotyczących jakości dostarczonych produktów, organem weryfikującym jakość będzie firma SGS. Strony, za obopólna zgoda, mogą ustalić również inny organ weryfikujący.
8.7. Orzeczenie niezależnego laboratorium jest wiążące dla obu Stron.
8.8. Koszty badania i wszystkie inne koszty wynikające z reklamacji zostaną pokryte przez stronę przegraną w sporze. Zapłata powyższego nastąpi w terminie do 7 dni liczonych od daty wystawienia przez wygraną stronę stosownej faktury.
8.9. Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia partii zastępczej reklamowanego towaru.
8.10. Towar pozostaje własnością Sprzedającego do momentu zapłaty całej należnej kwoty przez Kupującego.
9. Wszystkie dodatkowe koszty laboratoryjnych badań jakościowych, niezwiązanych z procedurą reklamacyjną będą pokrywane przez Kupującego.
10. Wszystkie zmiany i uzupełnienia umowy i niniejszych warunków ogólnych wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
11. W sprawach nie uregulowanych umowÄ… majÄ… zastosowanie przepisy prawa polskiego (KC).
12. Wszelkie spory wynikłe z niniejszego kontraktu lub powstające w związku z nim będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.